Go to content
UR Home

Konstruktion und Überprüfung eines Messinstruments zur Erfassung pädagogischer Professionalität von Lehrenden

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-347427
DOI to cite this document:
10.5283/epub.34742
Sauer, Susanne
Date of publication of this fulltext: 21 Oct 2016 07:04


Abstract (German)

Aufgrund neuer Entwicklungen wie Veränderungen in der Zusammensetzung der Schülerschaft oder Neuer Medien werden Lehrende vor neue Herausforderungen hinsichtlich ihrer Arbeitsaufgaben gestellt. Um diesen professionell begegnen zu können, muss der Lehrende verschiedene Rollen einnehmen können: der Lehrer als (1) Unterrichtsgestalter, (2) Entwickler, (3) Coach, (4) Wissenschaftler und (5) ...

plus

Translation of the abstract (English)

Aspects such as growing diversity of students or technological developments lead to new challenges for teachers. To cope with these tasks in a professional way teachers have to take on several roles which were identified by a literature search: the teacher as (1) an instructor in the classroom, (2) a developer, (3) a coach, (4) a researcher and (5) a lifelong learner. Since there is no ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons