Startseite UR

Which Updates During an Equity Crowdfunding Campaign Increase Crowd Participation?

Block, Jörn, Hornuf, Lars und Moritz, Alexandra (2018) Which Updates During an Equity Crowdfunding Campaign Increase Crowd Participation? Small Business Economics 50 (1), S. 3-27.

[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
Download (864kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 24 Jan 2018 11:12

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Start-ups often post updates during equity crowdfunding campaigns. However, little is known about the effects of such updates on crowd participation. We investigate this question by using hand-collected data from 71 funding campaigns and 39,399 investment decisions on two German equity crowdfunding portals. Using a combination of different empirical research techniques, we find that posting an ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2018
Zusätzliche Informationen (Öffentlich):Published online: 24 May 2017
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Finanzierung (Prof. Dr. Gregor Dorfleitner)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1007/s11187-017-9876-4DOI
Stichwörter / Keywords:Crowdfunding, Entrepreneurial finance, Updates, Investor communication
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Nein
Dokumenten-ID:36501
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner