Startseite UR

Customer Adoption of Industrial Innovations: The Role of Salespeople’s Adoption, Number of Competing Products, and Degree of Innovation

Endres, Herbert (2017) Customer Adoption of Industrial Innovations: The Role of Salespeople’s Adoption, Number of Competing Products, and Degree of Innovation. (Eingereicht)

Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 27 Jun 2018 12:28

Zusammenfassung

Selling new products is a major success factor, particularly in today’s fast changing environment. Surprisingly, existing insights on the role of the sales force adoption as a key antecedent of customer’s innovation adoption consistently focus on the salespeople’s perspective. This study, however, examines the effect of the sales force adoption on the customer’s innovation adoption, by looking at ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Monographie (Nicht ausgewählt)
Datum:1 August 2017
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Stichwörter / Keywords:Sales force adoption; innovation adoption; industrial product; degree of innovation
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Eingereicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Dokumenten-ID:37417
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner