Go to content
UR Home

Evaluating sentiment in real estate markets by means of textual analysis

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-374534
DOI to cite this document:
10.5283/epub.37453
Ruscheinsky, Jessica
Date of publication of this fulltext: 11 Jul 2018 10:26


Abstract (English)

Paper 1: Real Estate Media Sentiment Through Textual Analysis This is the first paper to capture media sentiment from news that is relevant to U.S. securitized real estate markets. For this purpose, 125,000 newspaper article headlines from four different sources, namely Bloomberg, The Financial times, Forbes and The Wall Street Journal, were collected. Subsequently applying the dictionary-based ...

plus

Translation of the abstract (German)

Die Dissertation untersucht den Einfluss von Markt-Stimmung, extrahiert aus immobilienbezogenen Zeitungsartikeln, auf die amerikanischen und deutschen Immobilienmärkte. Dabei werden innovative Ansätz der Sentiment Analyse verfolgt, die es ermöglichen Stimmung zu quantifizieren. Durch die sogenannte Textanalyse werden Immobilien-Nachrichten aus verschiedenen Quellen analysiert und als ein ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons