Startseite UR

The Impact of Symmetry: Explaining Contradictory Results Concerning Working Memory, Reasoning, and Complex Problem Solving

Zech, Alexandra, Bühner, Markus, Kröner, Stephan, Heene, Moritz und Hilbert, Sven (2017) The Impact of Symmetry: Explaining Contradictory Results Concerning Working Memory, Reasoning, and Complex Problem Solving. Journal of Intelligence 5, S. 3390.

[img]
Vorschau
Lizenz: Allianz- bzw. Nationallizenz
PDF - Veröffentlichte Version
Download (1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 04 Jul 2018 12:57

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Findings of studies on the unique effects of reasoning and working memory regarding complex problem solving are inconsistent. To find out if these inconsistencies are due to a lack of symmetry between the studies, we reconsidered the findings of three published studies on this issue, which resulted in conflicting conclusions regarding the inter-relations between reasoning, working memory, and ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2017
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3390/jintelligence5020022DOI
Stichwörter / Keywords:symmetry; content; working memory; reasoning; complex problem solving; MultiFlux
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:37457
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner