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Untersuchung der Dissoziationsdynamik von NO₂ aus dem (2)²B₂ Zustand mit der VMII und 3D REMPI Spektroskopie

Berner, Nicole (2019) Untersuchung der Dissoziationsdynamik von NO₂ aus dem (2)²B₂ Zustand mit der VMII und 3D REMPI Spektroskopie. PhD, Universität Regensburg.

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Date of publication of this fulltext: 26 Nov 2019 06:21

Abstract (German)

Die Photodissoziationsdynamik von Stickstoffdioxid NO₂ nach Anregung des elektronischen Zustands (2)²B₂ wird in dieser Arbeit mit Hilfe der VMII (engl. Velocity Map Ion Imaging) und der 3D REMPI Spektroskopie (engl. Resonance Enhanced Multi Photon Ionization) untersucht. Dazu werden die NO₂ Teilchen aus einem Überschall-Düsenstrahl zu einem Molekularstrahl (kalte, isolierte Teilchen) kollimiert. ...

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Translation of the abstract (English)

The photodissociation dynamics of nitrogen dioxide NO₂ prepered in a supersonic jet (cold, isolated molecules) following excitation of the (2)²B₂ electronic state has been studied with the VMII (Velocity Map Ion Imaging) and the 3D REMPI (Resonance Enhanced Multi Photon Ionization) technique. The NO₂ molecules were exited with one photon and because of that they dissociated into the fragments ...

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Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:26 November 2019
Referee:Prof. Dr. B. Dick
Date of exam:26 November 2018
Institutions:Chemistry and Pharmacy > Institut für Physikalische und Theoretische Chemie > Chair of Chemistry III - Physical Chemistry (Molecular Spectroscopy and Photochemistry)
Chemistry and Pharmacy > Institut für Physikalische und Theoretische Chemie > Chair of Chemistry III - Physical Chemistry (Molecular Spectroscopy and Photochemistry) > Prof. Dr. Bernhard Dick
Keywords:Velocity Map Ion Imaging, Resonance Enhanced Multi Photon Ionization, VMII, REMPI, 3D REMPI, NO2, Photodissoziation, Photodissociation, Nitrogen dioxide, Stickstoffdioxid, Dissoziation, Dissociation, (2)2B2
Dewey Decimal Classification:500 Science > 540 Chemistry & allied sciences
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:38217
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