Go to content
UR Home

Linguistische Korpora im Spanischunterricht. Eine didaktische Exploration.

Meier, Nadine Patricia (2019) Linguistische Korpora im Spanischunterricht. Eine didaktische Exploration. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (29MB)
Date of publication of this fulltext: 10 Sep 2019 08:50

Abstract (German)

Die Arbeit mit Sprachkorpora als Datenbanken mit realen Sprachzeugnissen ist kein neuer Forschungsansatz. Korpora werden seit geraumer Zeit in der sprachwissenschaftlichen Forschung verwendet, um neue Erkenntnisse über den Sprachgebrauch spanischer Muttersprachler zu gewinnen – in den Unterricht haben sie allerdings noch kaum Einzug gehalten. Viel zu selten werden reale Texte in den ...

plus

Translation of the abstract (English)

Working with language corpora is far from being a new approach. Corpora have been used in linguistic research for a long time to gain insights and understanding on the language use of Spanish native speakers – however, they have not been used in language teaching so far. Authentic texts are hardly ever used in Spanish language teaching and the majority of exercises and texts in textbooks was made ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:10 September 2019
Referee:Prof. Dr. Annette Endruschat
Date of exam:12 June 2019
Institutions:UNSPECIFIED
Keywords:Korpuslinguistik, Spanischunterricht, Didaktik, Korpora der spanischen Sprache
Dewey Decimal Classification:400 Language > 400 Language, Linguistics
400 Language > 460 Spanish & Portugese languages
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:40652
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons