Go to content
UR Home

Linguistische Korpora im Spanischunterricht. Eine didaktische Exploration.

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-406520
DOI to cite this document:
10.5283/epub.40652
Meier, Nadine Patricia
Date of publication of this fulltext: 10 Sep 2019 08:50


Abstract (German)

Die Arbeit mit Sprachkorpora als Datenbanken mit realen Sprachzeugnissen ist kein neuer Forschungsansatz. Korpora werden seit geraumer Zeit in der sprachwissenschaftlichen Forschung verwendet, um neue Erkenntnisse über den Sprachgebrauch spanischer Muttersprachler zu gewinnen – in den Unterricht haben sie allerdings noch kaum Einzug gehalten. Viel zu selten werden reale Texte in den ...

plus

Translation of the abstract (English)

Working with language corpora is far from being a new approach. Corpora have been used in linguistic research for a long time to gain insights and understanding on the language use of Spanish native speakers – however, they have not been used in language teaching so far. Authentic texts are hardly ever used in Spanish language teaching and the majority of exercises and texts in textbooks was made ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 4239

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 4239

Contact persons