Startseite UR

Exploring Dog-Assisted Interventions in Higher Education: Students’ Attitudes and Perceived Effects on Well-Being

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-451606
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.45160
Rothkopf, Cathrin ; Schworm, Silke
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(922kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 04 Mai 2021 15:01



Zusammenfassung

Both, in the transition to university and during it, students experience a multitude of different changes. Thus, it is no surprise that many students in higher education report suffering from mental health problems. To address their concerns, animal-assisted interventions (AAIs) have gained more and more attention over the past few years. Nonetheless, AAIs have neither yet been used nor ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner