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Wahrnehmung von personalisierter Online-Werbung

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-458181
DOI to cite this document:
10.5283/epub.45818
Gehr, Tanja
Date of publication of this fulltext: 31 May 2021 08:27


Abstract (German)

Online-Werbung ist im Zeitalter des Internets ein wichtiger Bestandteil der Werbeindustrie geworden. Vor allem personalisierte Werbung wird durch die Digitalisierung erleichtert und immer häufiger eingesetzt. Vor allem ältere Arbeiten zu Online-Werbung zeigten, dass für die meisten Nutzer nicht immer klar war, was personalisierte Werbung ist und wie diese entsteht. Um zu untersuchen, ob Benutzer ...

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Translation of the abstract (English)

Online advertising and especially personalized advertising became widespread due to digitization. Previous work showed users understanding of personalized advertising. In this thesis we explore if this changed and the knowledge of users about personalized advertising increased. We conducted a study with 25 participants, who assessed 12 websites. They rated the websites and we determined their ...

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