Go to content
UR Home

Effekte der Verkörperung von Avataren auf die kognitive Leistung in kollaborativen virtuellen Umgebungen

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-459027
DOI to cite this document:
10.5283/epub.45902
Schauhuber, Philipp
Date of publication of this fulltext: 31 May 2021 08:37


Abstract (German)

Das Verhalten von Menschen wird durch ihre Wahrnehmung und die Wahrnehmung anderer beeinflusst. Durch die virtuelle Realität (VR) ist es Nutzern möglich ihre Optik nach Belieben zu gestalten und diese jederzeit zu verändern. Dies geschieht mit Avataren, welche die Nutzer in der virtuellen Umgebung repräsentieren. Die Veränderung der Repräsentation beeinflusst die Selbstwahrnehmung des Nutzers und ...

plus

Translation of the abstract (German)

People's behavior is influenced by their perception and the perception of others. Virtual reality (VR) enables users to design their appearance as they wish and to change it at any time. This is done with avatars that represent the users in the virtual environment. Changing the representation affects the user's self-perception and, in collaborative virtual environments, the perception by other ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 4239

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 4239

Contact persons