| License: Creative Commons Attribution 4.0 (1MB) |
- URN to cite this document:
- urn:nbn:de:bvb:355-epub-510585
- DOI to cite this document:
- 10.5283/epub.51058
Abstract (German)
Hintergrund: In der modernen medizinischen Lehre wird der klassische Frontalunterricht zunehmend von innovativen Lehrmethoden, wie zum Beispiel dem Case-Based-Learning oder E-Learning ergänzt. Ziel der Arbeit: Konzipierung und Evaluation eines neuen Kurskonzeptes in der Thoraxchirurgie, um Studierende zu motivieren und zugleich Möglichkeiten zu finden, das ärztliche Personal in seiner ...

Translation of the abstract (English)
Background: In modern medical education, traditional face-to-face-teaching is increasingly supplemented by innovative teaching methods, such as case-based learning or e-learning. Materials and methods: All students of the 3rd clinical semester at the University of Regensburg completed a case-based-course on the topic of "Pulmonary nodules" in the summer semester 2016 and winter semester 2016/17 ...
