Startseite UR

Using Augmented Reality in Software Engineering Education? First insights to a Comparative Study of 2D and AR UML Modeling

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-517008
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.51700
Reuter, Rebecca ; Hauser, Florian ; Muckelbauer, Daniel ; Stark, Theresa ; Antoni, Erika ; Mottok, Jürgen ; Wolff, Christian
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 24 Feb 2022 05:48


Zusammenfassung

Although there has been much speculation about the potential of Augmented Reality (AR) in teaching for learning material, there is a significant lack of empirical proof about its effectiveness and implementation in higher education. We describe a software to integrate AR using the Microsoft Hololens into UML (Unified Modeling Language) teaching. Its user interface is laid out to overcome ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner