Startseite UR

Improving programming education through gameful, formative feedback

DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.51846
Fuchs, Markus ; Wolff, Christian
[img]PDF
(801kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 02 Mrz 2022 06:56


Zusammenfassung

In this paper we present a newly developed online learning platform which introduces gamification elements into software engineering education. Starting from assumptions based on cognitive load theory we present the design of an online gamification-based training system to be used in software engineering contexts. Students can voluntarily solve challenges for which they may earn credits. These ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner