Baumgartner, Bernhard (2003) Measuring Changes in Brand Choice Behavior. Schmalenbach Business Review 55 (3), S. 242-256.
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Zusammenfassung
The multinomial logit model is frequently used in marketing research to explain consumers’ brand choice decisions. In almost all applications of this model, the parameters of the consumers’ utility function are assumed to be constant across time. In contrast to this assumption, both marketing theory and statements from marketing practitioners suggest the possibility of short-term fluctuations ...

Bibliographische Daten exportieren
Dokumentenart: | Artikel |
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Datum: | Juli 2003 |
Institutionen: | Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka) |
Stichwörter / Keywords: | Brand Choice Model; Generalized Additive Model; Multinomial Logit |
Dewey-Dezimal-Klassifikation: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft |
Status: | Veröffentlicht |
Begutachtet: | Unbekannt / Keine Angabe |
An der Universität Regensburg entstanden: | Unbekannt / Keine Angabe |
Eingebracht am: | 19 Dez 2008 06:58 |
Zuletzt geändert: | 08 Mrz 2017 08:20 |
Dokumenten-ID: | 5373 |