Go to content
UR Home

Konzeption, Durchführung und Evaluation eines app-basierten Selbstregulationstrainings mit der Technik des Entschleunigten Atmens für Schülerinnen und Schüler der 6. bis 8. Jahrgangsstufe

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-544667
DOI to cite this document:
10.5283/epub.54466
Rauch, Margarete
Date of publication of this fulltext: 12 Jul 2023 10:15


Abstract (German)

Die vorliegende Arbeit verfolgt das Ziel, ein app-basiertes Selbstregulationstraining mit der Technik des Entschleunigten Atmens für Sekundarstufenschülerinnen und -schüler zu konzipieren, zu erproben und zu evaluieren. Um die Inhalte der Trainingsapp an die Bedürfnisse der Jugendlichen anzupassen, wurde der endgültigen App-Konzeption ein freiwilliger Workshop im Präsenzformat an Schulen ...

plus

Translation of the abstract (English)

The aim of this work is to conceptualize, test and evaluate an app-based self-regulation training with the technique of slow paced breathing for secondary school students. On an empirical basis the app-training is realized for students grade 6 to 8. The app consists of the modules self-reflection, psychoeducation, self-monitoring (1st week) and slow paced breathing (getting to know, practicing ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons