Go to content
UR Home

Die Macht der Marken. Geschichte und Gegenwart.

Schütz, Petra (2002) Die Macht der Marken. Geschichte und Gegenwart. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (10MB)
Date of publication of this fulltext: 13 Sep 2002 13:43

Abstract (German)

Moderne Marken sind als hochkomplexe Systeme aus dem heutigen Wirtschaftsgeschehen und unserer modernen Gesellschaft nicht mehr wegzudenken. Ihre wirtschaftliche und gesellschaftliche Macht ist unbestritten. Die 'richtige' Marke stellt daher oft den 'eigentlichen Wert eines Unternehmens' dar. Mehr denn je entscheiden heute Marken auch über sozialen Status und Gruppenzugehörigkeit. Sie bieten ...

plus

Translation of the abstract (English)

Modern brands are as highly complex systems crucial for todays economies and societies. The 'right' brands very often are the most important asset a company has. Brands also increasingly decide on social status and belonging. They provide orientation and a 'home' to the customer, being much more than just the product connected to them. Strong brands such as Coca-Cola have long ago become modern ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:12 September 2002
Referee:Rainer (Prof. Dr.) Gömmel
Date of exam:9 July 2002
Institutions:Business, Economics and Information Systems > Entpflichtete oder im Ruhestand befindliche Professoren > Lehrstuhl für Wirtschaftsgeschichte (Prof. Dr. Rainer Gömmel)
Classification:
NotationType
A0 - General Economics and Teaching: GeneralJournal of Economics Literature Classification
Keywords:Marke , Hausmarke , Markenartikel , , brand , brand history , branded product
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 330 Economics
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:9951
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons