Startseite UR

Towards a Lightweight and Privacy-Friendly Architecture for Online Advertising

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-767357
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.76735
Wittig, Maximilian ; Kesdogan, Dogan
[img]PDF - Veröffentlichte Version
(730kB) - Nur registrierte Benutzer
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 10 Jun 2025 07:35



Zusammenfassung

This paper presents a privacy-enhancing protocol for digital advertising that uses temporary pseudonyms to safeguard users' behavioral profiles from pervasive online tracking. By integrating well-established anonymity techniques such as Tor and blind signature, the protocol generates robust, verifiable online identities that enhance security against ad fraud while ensuring personal data remains ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner