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The need for economic and pre-economic marketing controlling

Helm, Roland und Höser, H. (1995) The need for economic and pre-economic marketing controlling. Marketing Intelligence & Planning 13 (4), S. 10-15.

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Zusammenfassung

The splitting or rather the widening of a marketing controlling system into economic and pre-economic control of performance makes effective strategic forward-looking planning, management, and control of marketing activities possible. The main reason for including pre-economic measures of performance is the possibility to receive and assimilate so-called weak signals from the market which cannot ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:1995
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1108/02634509510088982DOI
Stichwörter / Keywords:Control; Customer loyalty; Customer satisfaction; Direct selling; Strategic planning
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:15 Nov 2010 06:27
Zuletzt geändert:15 Jul 2011 10:27
Dokumenten-ID:18003
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