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Measuring customer preferences in new product development: comparing compositional and decompositional methods

Helm, Roland und Scholl, A. und Manthey, L. und Steiner, M. (2004) Measuring customer preferences in new product development: comparing compositional and decompositional methods. International Journal of Product Development (IJPD) 1 (1), S. 12-29.

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Zusammenfassung

Preference measurement is important in the early stages of new product development. Conjoint analysis (CA) and analytic hierarchy process (AHP) are common methods for measuring preferences with CA dominating marketing research and practice. These methods mainly differ with respect to their basic conception: AHP is a compositional method whereas CA is designed in a decompositional manner. This ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2004
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Stichwörter / Keywords:customer preference measurement, conjoint analysis, CA, analytic hierarchy process, AHP, applicability, validity, paired-comparison, dominance test, new product development, NPD
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:17 Nov 2010 09:40
Zuletzt geändert:15 Jul 2011 10:26
Dokumenten-ID:18068
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