Startseite UR

Solving multiattribute design problems with analytic hierarchy process and conjoint analysis: An empirical comparison

Scholl, A. und Manthey, L. und Helm, Roland und Steiner, M. (2005) Solving multiattribute design problems with analytic hierarchy process and conjoint analysis: An empirical comparison. European Journal of Operational Research 164 (3), S. 760-777.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

We consider the multiattribute design problem (MADP) which contains a considerable number of alternatives, resulting from the combination of a limited number of discrete levels of several quantitative and/or qualitative attributes. In order to solve such problems, the preferences of individual decision makers have to be measured. Though a considerable number of methods is available from different ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2005
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Identifikationsnummer:
WertTyp
:10.1016/j.ejor.2004.01.026DOI
Stichwörter / Keywords:Decision analysis; Marketing; Multiple criteria analysis; Utility theory; Preference measurement
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:17 Nov 2010 09:34
Zuletzt geändert:15 Jul 2011 10:27
Dokumenten-ID:18075
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner