Startseite UR

Optimal stimulation level theory, exploratory consumer behaviour and product adoption: an analysis of underlying structures across product categories

Helm, Roland und Landschulze, Sebastian (2009) Optimal stimulation level theory, exploratory consumer behaviour and product adoption: an analysis of underlying structures across product categories. Review of managerial science 3 (1), S. 41-73.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Research of the last decades focused on answering several questions in view of optimum stimulation theory. Which variables do influence general explorative tendencies such as risk taking, variety seeking, or curiosity-motivated behaviour and how do the general explorative tendencies effect the willingness to choose new or familiar products on a repurchase occasion? The approach of this research ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2009
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1007/s11846-009-0024-7DOI
Klassifikation:
NotationArt
M13Journal of Economics Literature Classification
Stichwörter / Keywords:Optimal stimulation theory - Consumer behaviour - Exploratory consumer behaviour - Adoption - New products
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:18 Nov 2010 10:13
Zuletzt geändert:15 Jul 2011 10:26
Dokumenten-ID:18084
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner