Startseite UR

Working memory capacity predicts listwise directed forgetting in adults and children

Aslan, Alp, Zellner, Martina und Bäuml, Karl-Heinz T. (2010) Working memory capacity predicts listwise directed forgetting in adults and children. Memory 18 (4), S. 442-450.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

In listwise directed forgetting, participants are cued to forget previously studied material and to learn new material instead. Such cuing typically leads to forgetting of the first set of material and to memory enhancement of the second. The present study examined the role of working memory capacity in adults’ and children’s listwise directed forgetting. Working memory capacity was assessed with ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2010
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Stichwörter / Keywords:episodic memory, directed forgetting, individual differences, working memory capacity, inhibition, cognitive development
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:17 Feb 2010 08:19
Zuletzt geändert:24 Mai 2018 11:54
Dokumenten-ID:12926
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner