Startseite UR

Retrieval during learning facilitates subsequent memory encoding

Pastötter, Bernhard, Schicker, Sabine, Niedernhuber, Julia und Bäuml, Karl-Heinz T. (2011) Retrieval during learning facilitates subsequent memory encoding. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 37 (2), S. 287-297.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

In multiple-list learning, retrieval during learning has been suggested to improve recall of the single lists by enhancing list discrimination and, at test, reducing interference. Using electrophysiological, oscillatory measures of brain activity, we examined to what extent retrieval during learning facilitates list encoding. Subjects studied five lists of items in anticipation of a final ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2011
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Stichwörter / Keywords:learning, encoding, retrieval, testing, context, brain oscillations, alpha oscillations
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:15 Sep 2010 05:46
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:27
Dokumenten-ID:16582
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner