Startseite UR

List-method directed forgetting: the forget cue improves both encoding and retrieval of postcue Information

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2012) List-method directed forgetting: the forget cue improves both encoding and retrieval of postcue Information. Memory & Cognition 40 (6), S. 861-873.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

In list-method directed forgetting, people are cued to forget a previously studied item list and to learn a new list instead. Such cuing typically leads to forgetting of the first list and to memory enhancement of the second, referred to as List 1 forgetting and List 2 enhancement. In the present study, two experiments are reported that examined influences of items’ serial learning position in a ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2012
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Stichwörter / Keywords:Directed Forgetting, List Output Order, Serial List Position, Reset of Encoding, Interference
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:16 Mrz 2012 06:43
Zuletzt geändert:23 Jul 2012 08:28
Dokumenten-ID:23581
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner