Startseite UR

Retrieval-induced forgetting: Dynamic effects between retrieval and restudy trials when practice is mixed

Dobler, Ina-Maria und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) Retrieval-induced forgetting: Dynamic effects between retrieval and restudy trials when practice is mixed. Memory & Cognition 41 (4), S. 547-557.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

Results from numerous previous studies suggest that when subjects study items from different categories and then repeatedly retrieve, or restudy, some of the items from some of the categories, repeated retrieval, but not repeated study, induces forgetting of related unpracticed items. We investigated in two experiments whether such effects of pure retrieval and pure study practice generalize to ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2013
Zusätzliche Informationen (Öffentlich):episodic memory, retrieval-induced forgetting, retrieval practice, restudy
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:03 Dez 2012 14:40
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 12:50
Dokumenten-ID:26895
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner