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Evaluative Konditionierung als ätiologische Komponente normabweichender sexueller Präferenz

Rieder, Cornelia (2015) Evaluative Konditionierung als ätiologische Komponente normabweichender sexueller Präferenz. PhD, Universität Regensburg.

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Date of publication of this fulltext: 14 Jan 2015 14:11

Abstract (German)

Aus einer Vielzahl von Studien ergeben sich Hinweise darauf, dass Lern- insbesondere Konditionierungsprozesse bei der Entwicklung von paraphilen Neigungen eine Rolle spielen könnten. Diesbezügliche Implikationen ergeben sich aus Untersuchungen zur Wirksamkeit von verhaltenstherapeutischen Interventionen zur Veränderung normabweichender sexueller Präferenzen, deskriptiven Untersuchungen, die auf ...

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Translation of the abstract (English)

Many studies indicate that processes of learning and conditioning may play an important role in the development of paraphilias. Evidence for such connection comes from research about behavioral interventions to modify sexual preferences, descriptive studies that point to the relevance of experience for the development of sexual preferences, fMRI-studies about differences between subjects with or ...

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Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:14 January 2015
Referee:Prof. Dr. Petra Jansen
Date of exam:28 October 2014
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Sportwissenschaft
Keywords:evaluatives Konditionieren, sexuelle Präferenz, Ätiologie
Dewey Decimal Classification:100 Philosophy & psychology > 150 Psychology
600 Technology > 610 Medical sciences Medicine
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:30962
Owner only: item control page

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