Startseite UR

TVA-based assessment of visual attentional functions in developmental dyslexia

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-309808

Bogon, Johanna, Finke, Kathrin und Stenneken, Prisca (2014) TVA-based assessment of visual attentional functions in developmental dyslexia. Frontiers in Psychology 5 (1172).

[img]
Vorschau
PDF
Download (533kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4199262/


Zusammenfassung

There is an ongoing debate whether an impairment of visual attentional functions constitutes an additional or even an isolated deficit of developmental dyslexia (DD). Especially performance in tasks that require the processing of multiple visual elements in parallel has been reported to be impaired in DD. We review studies that used parameter-based assessment for identifying and quantifying ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:16 Oktober 2014
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie II (Allgemeine und Angewandte Psychologie) - Prof. Dr. Gesine Dreisbach
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3389/fpsyg.2014.01172DOI
Stichwörter / Keywords:developmental dyslexia, visual attention, processing speed, visual short term memory, spatial bias, top–down control, whole- and partial-report task
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:18 Nov 2014 16:44
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:38
Dokumenten-ID:30980
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner