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Customers Can Do Better! A Case Study of Self-Service Technologies at the German Federal Employment Agency

Klier, Julia, Klier, Mathias, Müller, Anna-Luisa und Rauch, Christian (2015) Customers Can Do Better! A Case Study of Self-Service Technologies at the German Federal Employment Agency. In: 12. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, Osnabrück.

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Zusammenfassung

Self-service technologies have been gaining increasing importance in public and private organizations over recent years. One of the predominant responsibilities of the customers in the context of self-service is to enter their data on their own. Self-service for data entry can help organizations to further enhance the efficiency of their processes and to make customer experience smoother. ...

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Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2015
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik
Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Entpflichtete oder im Ruhestand befindliche Professoren > Professur für Wirtschaftsinformatik - Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung (Prof. Dr. Mathias Klier)
Stichwörter / Keywords:Self-Service Technology, Data Quality, Case Study Research, German Federal Employment Agency
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:07 Jan 2015 09:40
Zuletzt geändert:19 Jan 2015 08:03
Dokumenten-ID:31082
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