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Smooth quantile-based modeling of brand sales, price and promotional effects from retail scanner panels

Kagerer, Kathrin (2014) Smooth quantile-based modeling of brand sales, price and promotional effects from retail scanner panels. Journal of Applied Econometrics 29 (6), S. 1007-1028.

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Zusammenfassung

Semiparametric quantile regression is employed to flexibly estimate sales response for frequently purchased consumer goods. Using retail store-level data, we compare the performance of models with and without monotonic smoothing for fit and prediction accuracy. We find that (a) flexible models with monotonicity constraints imposed on price effects dominate both in-sample and out-of-sample ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2014
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie > Lehrstuhl für Ökonometrie (Prof. Dr. Rolf Tschernig)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1002/jae.2347DOI
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Zum Teil
Eingebracht am:10 Mär 2015 10:22
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:21
Dokumenten-ID:31432
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