Startseite UR

Look Before You Leap: Improving the Users’ Ability to Detect Fraud in Electronic Marketplaces

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-337667

Sänger, Johannes, Hänsch, Norman, Glass, Brian, Benenson, Zinaida, Landwirth, Robert und Sasse, M. Angela (2016) Look Before You Leap: Improving the Users’ Ability to Detect Fraud in Electronic Marketplaces. In: Proceedings of the 2016 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM, New York, NY, USA, S. 3870-3882. ISBN 978-1-4503-3362-7.

[img]
Vorschau
PDF
Download (2MB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Reputation systems in current electronic marketplaces can easily be manipulated by malicious sellers in order to appear more reputable than appropriate. We conducted a controlled experiment with 40 UK and 41 German participants on their ability to detect malicious behavior by means of an eBay-like feedback profile versus a novel interface involving an interactive visualization of reputation data. ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Buchkapitel
Datum:Mai 2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik I - Informationssysteme (Prof. Dr. Günther Pernul)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1145/2858036.2858555DOI
Stichwörter / Keywords:trust; reputation systems; fraud detection; context-based attacks; visual analytics
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:20 Mai 2016 07:55
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:40
Dokumenten-ID:33766
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner