Startseite UR

Exposing and selling the use of web Services - an Option to be considered in make-or-buy decision-making

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-342620

Zimmermann, Steffen, Müller, Marcel und Heinrich, Bernd (2016) Exposing and selling the use of web Services - an Option to be considered in make-or-buy decision-making. Decision Support Systems 89, S. 28-40.

[img]
Vorschau
PDF
Download (483kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

The emergence of the web service market has enabled firms to choose between developing web services internally and purchasing them externally from web service providers. In general, these so-called make-or-buy decisions have been the object of intense debate in the IT outsourcing literature. However, characteristics of web services such as loose coupling and the current trend of digitalizing ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:September 2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.dss.2016.06.006DOI
Stichwörter / Keywords:Make-or-buy decisions; Web services; Real option theory; Sell option; Web service market
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:09 Aug 2016 12:48
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:40
Dokumenten-ID:34262
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner