Startseite UR

Gender differences in mathematics: Does the story need to be rewritten?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-342746
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34274
Brunner, M. ; Krauss, Stefan ; Kunter, M.
[img]PDF
(982kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Aug 2016 07:53


Zusammenfassung

Empirical studies of high school mathematics typically report small gender differences in favor of boys. The present article challenges this established finding by comparing two competing structural conceptions of mathematical ability. The standard model assumes mathematical ability alone to account for the interindividual differences observed on the corresponding measures. The nested-factor ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner