Startseite UR

Testing enhances subsequent learning in older but not in younger elementary school children

Aslan, Alp und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) Testing enhances subsequent learning in older but not in younger elementary school children. Developmental Science 19 (6), S. 992-998.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

In adults, testing can enhance subsequent learning by reducing interference from the tested information. Here, we examined this forward effect of testing in children. Younger and older elementary school children and adult controls studied four lists of items in anticipation of a final cumulative recall test. Following presentation of each of the first three lists, participants were immediately ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2016
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1111/desc.12340DOI
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:34950
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner