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Hidden Variable Models for Market Basket Data. Statistical Performance and Managerial Implications

Hruschka, Harald (2016) Hidden Variable Models for Market Basket Data. Statistical Performance and Managerial Implications. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 489, Working Paper, Fac. of Business, Economics and Management Information Systems, Univ. of Regensburg, Regensburg. (Unveröffentlicht)

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Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Dez 2016 12:28

Zusammenfassung

We compare the performance of several hidden variable models, namely binary factor analysis, topic models (latent Dirichlet allocation, correlated topic model), the restricted Boltzmann machine and the deep belief net. We shortly present these models and outline their estimation. Performance is measured by log likelihood values of these models for a holdout data set of market baskets. For each ...

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Dokumentenart:Monographie (Working Paper)
Schriftenreihe der Universität Regensburg:Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft
Datum:15 Dezember 2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Stichwörter / Keywords:Marketing; Market Basket Analysis; Factor Analysis; Topic Models; Restricted Boltzmann Machine; Deep Belief Net
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Unveröffentlicht
Begutachtet:Nie, das Dokument wird nicht wissenschaftlich begutachtet werden
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:34994
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