Startseite UR

Measuring National Culture by Analyzing Business Processes: A Case Study in Germany and India

Wehner, Benjamin, Falk, Thomas, Leist, Susanne und Ritter, Christian (2017) Measuring National Culture by Analyzing Business Processes: A Case Study in Germany and India. In: Proceedings der 13. internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2017), 12.-15. Feb. 2017, St. Gallen.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Andere URL zum Volltext: http://aisel.aisnet.org/wi2017/track03/paper/1/


Zusammenfassung

Nowadays, many companies face problems because of cultural differ-ences, especially in multinational settings. Traditionally, national cultures have so far been identified by questionnaires asking participants about e.g., their val-ues. These invisible elements of culture become manifest in tangible artifacts such as concrete actions or structures, e.g., rituals and organizational charts. Process ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2017
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik III - Business Engineering (Prof. Dr. Susanne Leist)
Stichwörter / Keywords:National Culture; Business Process; Measurement Approach; Case Study
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 000 Allgemeines, Wissenschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:35513
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner