Startseite UR

"What does the customer want to tell us?" - An automated classification approach for social media posts at SMEs.

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-358920

Schwaiger, Josef Michael, Lang, Markus, Johannsen, Florian und Leist, Susanne (2017) "What does the customer want to tell us?" - An automated classification approach for social media posts at SMEs. In: 25th European Conference on Informations Systems (ECIS), June 5-10, 2017, Guimaraes/Portugal.

[img]
Vorschau
PDF
Download (1MB)

Andere URL zum Volltext: http://aisel.aisnet.org/ecis2017_rp/130


Zusammenfassung

Social media posts created by customers capture a lot of business relevant information for decision-makers, e.g., current consumer expectations on products and services. For that purpose, the social media posts need to be analyzed thoroughly. In this respect, a topic-related classification facilitates managerial decision-making because business-relevant topics, social media users discuss about, ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:Juni 2017
Zusätzliche Informationen (Öffentlich):Research Papers
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik III - Business Engineering (Prof. Dr. Susanne Leist)
Stichwörter / Keywords:Social Media, Classification, Small and Medium-Sized Enterprise
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:12 Jul 2017 07:45
Zuletzt geändert:20 Jul 2017 10:04
Dokumenten-ID:35892
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner