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The Impact of Social Engagement on Customer Profitability - Insights from a Direct Banking Institution’s Online Customer Network

Felgenhauer, Annette, Klier, Julia, Klier, Mathias und Lindner, Georg (2017) The Impact of Social Engagement on Customer Profitability - Insights from a Direct Banking Institution’s Online Customer Network. In: European Conference on Information Systems (ECIS), June 5-10, 2017, Guimarães, Portugal.

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Andere URL zum Volltext: http://aisel.aisnet.org/ecis2017_rp/134


Zusammenfassung

The digital transformation leads to an enormous change in the customer-firm relationship. Recently launched firm-sponsored online customer networks enable customers to actively interact with the company and other customers in form of social engagement activities like asking and answering questions or receiving feedback. Despite the increasing importance of online customer networks, existing ...

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Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2017
Zusätzliche Informationen (Öffentlich):Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS), Guimarães, Portugal, June 12-15, 2017 (pp. 2101-2118). ISBN 978-989-207655 Research Papers
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik
Stichwörter / Keywords:Online Customer Network, Social Engagement, Customer Profitability, Direct Banking Institution
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:25 Jul 2017 07:36
Zuletzt geändert:01 Jun 2018 12:52
Dokumenten-ID:36012
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