Startseite UR

Customers’ Influence Makes or Breaks Your Brand’s Success Story – Quantifying Positive and Negative Social Influence in Online Customer Networks

Baethge, Catherine, Klier, Julia, Klier, Mathias und Lindner, Georg (2017) Customers’ Influence Makes or Breaks Your Brand’s Success Story – Quantifying Positive and Negative Social Influence in Online Customer Networks. In: International Conference on Information Systems (ICIS), December 10-13, 2017, Seoul, South Korea.

[img]
Vorschau
PDF
Download (707kB)

Andere URL zum Volltext: http://aisel.aisnet.org/icis2017/SocialMedia/Presentations/23/


Zusammenfassung

The ongoing proliferation of digital technologies is reshaping the customer-firm relationship by providing new possibilities for companies and customers to interact with each other. Companies try to involve customers in firm-sponsored online customer networks to connect them more deeply with the brand. In this context, the impact of positive social influence ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:Dezember 2017
Zusätzliche Informationen (Öffentlich):Proceedings of the 38th International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea, December 10-14, 2017.
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik
Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Stichwörter / Keywords:Social Influence, Online Customer Network, Customer Valuation
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:29 Nov 2017 08:56
Zuletzt geändert:16 Jan 2019 09:10
Dokumenten-ID:36362
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner