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Collaborative remembering revisited: Study context access modulates collaborative inhibition and later benefits for individual memory

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2017) Collaborative remembering revisited: Study context access modulates collaborative inhibition and later benefits for individual memory. Memory and Cognition 45 (8), S. 1319-1334.

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Zusammenfassung

Collaborating groups typically show reduced recall relative to nominal groups, i.e., to the cumulated nonredundant recall of the same number of people remembering in isolation—a finding termed collaborative inhibition. Motivated by the results of several previous studies, this study examined in two experiments whether access to study context at test influences the effects of collaboration. In ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2017
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3758/s13421-017-0737-9DOI
Stichwörter / Keywords:Memory retrieval, Social recall, Collaborative memory, Collaborative inhibition, Context reactivation
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:36563
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