Go to content
UR Home

Konzeption und Entwicklung eines DSM-basierten Gamification Authoring Systems zur Unterstützung hochschulischer Lehre

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-380760
DOI to cite this document:
10.5283/epub.38076
Bartel, Alexander
Date of publication of this fulltext: 03 Dec 2018 07:52


Abstract (German)

Vorliegende Arbeit hat das Ziel eine Systematisierung zu erstellen, die eine effiziente Konzeption und Implementierung von spielifizierten Lehr-Lerneinheiten für und in die Hochschullehre ermöglicht und diese Systematisierung prototypisch umzusetzen. Hierfür wird zunächst der aktuelle Stand der Forschung zu Gamification in der Hochschullehre aus inhaltlich-struktureller und ...

plus

Translation of the abstract (English)

The overall aim of the present work is to create a systematization that enables an efficient conception and implementation of gamified teaching or rather learning units for and in higher education and to implement this systematization as a prototype. Therefore, the current state of research on gamification in higher education teaching is captured from a content-structural and ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons