Startseite UR

The crucial role of postcue encoding in directed forgetting and context-dependent forgetting

Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz (2007) The crucial role of postcue encoding in directed forgetting and context-dependent forgetting. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 33 (5), S. 977-982.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

People can intentionally forget previously studied material if, after study, a forget cue is provided and new material is learned. It has recently been suggested that such list-method directed forgetting arises because the forget cue induces a change in internal context and causes context-dependent forgetting of the studied material (L. Sahakyan & C. M. Kelley, 2002). The authors compared ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:September 2007
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:27 Jun 2008 10:12
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:19
Dokumenten-ID:4110
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner