Startseite UR

Inhibitory deficits in older adults - list-method directed forgetting revisited

Zellner, Martina und Bäuml, Karl-Heinz (2006) Inhibitory deficits in older adults - list-method directed forgetting revisited. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 32 (2), S. 290-300.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

In list-method directed forgetting, participants are cued to intentionally forget a previously studied list while remembering a subsequently presented 2nd list. Results from prior research are inconclusive on whether older adults show deficits in this type of task. In 3 experiments, the authors reexamined the issue and compared younger and older adults' responsiveness to the forget cue. Across ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2006
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:27 Jun 2008 10:28
Zuletzt geändert:24 Mai 2018 09:56
Dokumenten-ID:4113
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner