Bäuml, Karl-Heinz und Aslan, Alp (2006) Part-list cuing can be transient and lasting: The role of encoding. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 32 (1), S. 33-43.
Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.
Zusammenfassung
The presentation of a subset of learned items as retrieval cues can have detrimental effects on recall of the remaining items. For 2 types of encoding conditions, the authors examined in 3 experiments whether such part-list cuing is a transient or a lasting phenomenon. Across the experiments, the detrimental effect of part-list cues was consistently found to be transient with a high degree of ...

Bibliographische Daten exportieren
Dokumentenart: | Artikel |
---|---|
Datum: | 2006 |
Institutionen: | Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml |
Dewey-Dezimal-Klassifikation: | 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie |
Status: | Veröffentlicht |
Begutachtet: | Unbekannt / Keine Angabe |
An der Universität Regensburg entstanden: | Unbekannt / Keine Angabe |
Eingebracht am: | 27 Jun 2008 10:16 |
Zuletzt geändert: | 08 Mrz 2017 08:19 |
Dokumenten-ID: | 4114 |