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Revisiting an old issue: Retroactive interference as a function of the degree of original and interpolated learning

Bäuml, Karl-Heinz (1996) Revisiting an old issue: Retroactive interference as a function of the degree of original and interpolated learning. Psychonomic Bulletin & Review 3 (3), S. 380-384.

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Zusammenfassung

Prior research has generally shown that the greater the degree of original learning of a list, the greater the amount of retroactive interference that list suffers. In addition, greater learning of interpolated lists produces more retroactive interference. However, in prior research, the degree of learning has typically been confounded with the amount of retrieval practice on the list. Two ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:1996
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:27 Jun 2008 11:21
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:19
Dokumenten-ID:4119
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