Startseite UR

The social and environmental drivers of corporate credit ratings: international evidence

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-463475
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.46347
Dorfleitner, Gregor ; Grebler, Johannes
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(530kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Jul 2021 09:28



Zusammenfassung

We provide evidence of the exogenous impact of environmental and social performance components on credit ratings in North America, Europe, and Asia. In particular, the product innovation dimension is clearly identified as being the dominating driver of credit ratings within the environmental performance in every subsample region. In the social performance dimension, the extent of diversity is a ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner