Go to content
UR Home

A Comparison of Nudging and Boosting for Privacy during Web Browsing

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-464278
DOI to cite this document:
10.5283/epub.46427
Ortloff, Anna-Marie
Date of publication of this fulltext: 27 Jul 2021 09:12


Abstract (German)

In dieser Arbeit wurde untersucht, wie sich Nudges und Boosts auf die Privatsphäre beim Surfen im Internet auswirken. Es handelt sich dabei um zwei verschiedene Ansätze, wie Verhaltenänderungen herbeigeführt werden können. Dazu wurde eine naturalistische dreiwöchige Studie durchgeführt, bei der Daten über das Surfverhalten von 69 Teilnehmern mit einer Browser-Erweiterung aufgenommen wurden. Die ...

plus

Translation of the abstract (English)

This thesis explores the effect of boosts and nudges, two different approaches meant to achieve behavioral change, on browsing privacy. Sixty-nine participants partook in a three-week naturalistic study, whereby data on their browsing behavior was collected by a browser extension. The participants were divided into three groups, which were exposed either to boosts, nudges, or in the case of the ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 4239

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 4239

Contact persons