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Evaluation der perzeptiven Testlistenäquivalenz des Freiburger Einsilbertests mit Normalhörenden aus dem südostdeutschen Sprachraum

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-508180
DOI to cite this document:
10.5283/epub.50818
Gilch, Eva-Maria
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License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF - Submitted Version
(5MB)
Date of publication of this fulltext: 22 Oct 2021 08:22


Abstract (German)

Ausgangspunkt für diese Dissertation ist eine widersprüchliche Studienlage, denn der Freiburger Einsilbertest wird seit Jahren immer wieder kritisiert. Bemängelt werden u.a. der Bekanntheitsgrad und die Aktualität der Testwörter, die phonemische Ausgewogenheit, die Test-Retest-Kontinuität und die perzeptive Äquivalenz der Testlistenschwierigkeiten. Die Zielsetzung dieser Arbeit ist es, den ...

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Translation of the abstract (English)

The dissertation examines the Freiburger Monosyllable Test, which is the most used audiometric speech intelligibilty test in Germany. It contains 20 lists with 20 monosyllables and many studies assume that the lists are not equally difficult to understand. Furthermore, it is critisized that the monosyllables are not common enough or too ancient for a modern speech audiometry test, as it was ...

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