Startseite UR

Eye Caramba: Gaze-based Assistance for Virtual Reality Aiming and Throwing Tasks in Games

Kocur, Martin ; Dechant, Martin Johannes ; Lankes, Michael ; Wolff, Christian ; Mandryk, Regan
[img]PDF - Veröffentlichte Version
(2MB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 14 Mrz 2022 07:33



Zusammenfassung

Gaze-based interaction in Virtual Reality (VR) has been attracting attention recently due to rapid advances in eye tracking technology in head-mounted displays. Since gazes are a natural and intuitive interaction modality for human beings, gaze-based interaction could enhance player experience in immersive VR games. Aiming assistance is a common feature in games to balance difficulty for ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner