Startseite UR

Marketing Control in International Headquarters-Subsidiary Working Relationships of Industrial Goods Firms: The Role of Environmental Context

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-523666
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.52366
Isenberg, Lukas ; Kreiter, Susanne ; Helm, Roland ; Schmitz, Christian
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(863kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 07 Jun 2022 07:39



Zusammenfassung

Abstract The use of marketing and sales control mechanisms is a core management activity for multinational corporations. However, research on controlling marketing and sales of international subsidiaries is scarce. In particular, the influence of a firm’s economic and cultural environment on different control mechanisms has not been thoroughly examined yet. In attempting to fill these gaps, we ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner