Startseite UR

Sweating Avatars Decrease Perceived Exertion and Increase Perceived Endurance while Cycling in Virtual Reality

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-537775
Kocur, Martin ; Bogon, Johanna ; Mayer, Manuel ; Witte, Miriam ; Karber, Amelie ; Henze, Niels ; Schwind, Valentin
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(2MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Feb 2023 11:01



Zusammenfassung

Avatars are used to represent users in virtual reality (VR) and create embodied experiences. Previous work showed that avatars’ stereotypical appearance can affect users’ physical performance and perceived exertion while exercising in VR. Although sweating is a natural human response to physical effort, surprisingly little is known about the effects of sweating avatars on users. Therefore, we ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner